tisdag 18 juni 2013

Seger!

Jag var iväg med Dark Chocolate i Finspång i fredags 14/6 för en lokal LB:2, debut utomhus. Hon skötte sig bra på framridningen, lite spänd i början och hon bjöd på en "liten" (inget blir särskilt litet när man är över 175cm stor!!) bockserie men slappnade av efter hand. Jag startade sist i klassen så blev ensam kvar på framridningen men det klarade hon bra utan att stressa upp sig.
Väl inne på banan så skyggade hon för några reklam skyltar rätt kraftigt men jag red på enligt min plan utan att göra någon grej utav det och fick henne att svara upp bra för innerskänkeln och ta sig förbi precis innan starten. När vi sedan fick startsignal så kunde jag lotsa runt henne utan att hon skyggade och for iväg, kändes riktigt bra! Ritten i sig gick fint, kunde "rida" lite mer än sist och hålla ihop henne bättre. Summa summarum jättenöjd! (Även om det finns massor att förbättra, tex tydligare övergångar, men det kommer...)

Resultatet 67,5% och VINST!
Fick på prisutdelningen även denna gång mycket beröm av domaren för min ridning, bla kommentaren "Din ridning framåt avgjorde!". :)

Bild kommer, kameran har lite samarbetsproblem... ;)

Ha det fint!
/Alexzandra Leideborg - Dark Chocolate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar